Tuesday 30 January 2018

النظام التجاري المصري


مصر القديمة.


انها بلوق كل شيء عن مصر القديمة.


تجارة المصرية القديمة.


42 التعليقات:


كان هذا مفيدا جدا لمقال المدرسة.


طيب لا مشكلة ماتي.


كنت مكتوبة خطأ قطعة أثرية.


فقط لتمكنك من معرفة أنا مكتوبة بشكل صحيح - تحقق من كلمة مايكروسوفت.


أيضا أنا 13 كم عمرك.


مهم جدا postpharaohs. blogspot آخر.


هذا مفيد جدا لمهمتي. شكر.


هذا هو مكان رائع للحصول على الواجبات المنزلية القيام به.


حيث لم تحصل على المعلومات الخاصة بك في.


وقراءة الكتب، ووجدت بعض المعلومات من الإنترنت، وليس نسخ ولصق على الرغم من.


كنت أخذت كل شيء من موقع واحد إيغيبت-trade. wikidot /


وكان هذا مفيدا جدا للعرض.


مفيدة جدا جدا.


أثرت التجارة على الجميع بغض النظر عما إذا كنت غنيا أو فقيرا، لأنه في مصر تم تداول العديد من أنواع الموارد المختلفة. مصر السفر.


هل تبحث عن نظام تداول الذهب و برامج الفوركس الآلي؟ محرك الذهب هو الحل محطة واحدة لبرامج الفوركس والروبوتات الفوركس.


ومن المعروف أن الذهب هو أثمن المعادن. قد يكون الذهب مصدرا للأزمة الاقتصادية. عندما ينخفض ​​السوق أو في وقت التضخم، والدين الوطني، والحرب والاضطرابات الاجتماعية، وفشل العملة؛ الذهب يمكن أن يكون الميناء الخاص بك. في العقد الماضي، لوحظ ارتفاع كبير في أسعار الذهب. وقد ذهب إلى 1،800 $ للأونصة من حوالي 350 $. وكان في أغسطس 2018 أن أسعار الذهب وصلت ذروتها. ومع ذلك، لوحظ انخفاض في الأسعار في الأسابيع الأخيرة. وقد انخفضت إلى 600 1 دولار.


أعتقد أن هذا كان مفيدا في بعض الطرق للمدرسة. ربما يجب أن ننظر إلى عملك لأن هناك بعض الأخطاء الإملائية. مجرد نصيحة مفيدة لهذا الموقع.


ثنكس لتلك المعلومات أنا في حاجة إليها لتعيين في وقت متأخر.


كنت مكتوبة خطأ قطعة أثرية.


تمت إزالة هذا التعليق من قبل مسؤول بلوق.


أنا حقا لا تحصل على هذا على الإطلاق = م =.


شكرا لك سووووو كثيرا هذا ساعد كثيرا.


شكرا لك سووووو كثيرا هذا ساعد كثيرا.


شكرا لك سووووو كثيرا هذا ساعد كثيرا.


بفضل هذا ساعدت مع مدرستي الفنية وبالطريقة التي كتبتها قطعة أثرية خاطئة.


تمت إزالة هذا التعليق من قبل المؤلف.


في بداية التاريخ المصري المسجل نجد الرياضيات متطورة للغاية. تصميم وبناء الأهرامات تنطوي على دقة القياس المستحيل دون لوري رياضي كبير.


بعض من أفضل أحذية رجالي المتاحة هنا.


بلوق لطيفة! والمحتوى الذي يذكر في هذه المدونة هو مفهومة حقا وغنية بالمعلومات. أنا حقا أحب هذا بلوق وشكرا لتقاسم.


تمتع بأفضل جولات اليوم من مطار القاهرة.


تمتع بأفضل جولات اليوم من مطار القاهرة.


اعتقدت أن هذا هو أسوأ موقع للحصول على حقائق عن التجارة المصرية القديمة.


كان هذا الموقع مفيدا للغاية لمهمة مصر في المدرسة. شكرا جزيلا.


يمكنك استخدام الجولات اليومية لوكسور.


أم أنت من بريطانيا لأن الحرفية هي طريقة بريطانيا لإملاء ذلك. الطريقة الأمريكية هي قطعة أثرية.


مصر القديمة للأطفال.


الاقتصاد والتجارة.


المصريون القدماء كانوا تجار رائعين. وتداولوا الذهب والبردي والكتان والحبوب لخشب الأرز والخشب الأبنوس والنحاس والحديد والعاج واللازورد اللازورد (حجر جوهرة أزرق جميل). أبحرت السفن صعودا وهبوطا على نهر النيل، وبذلك جلبت البضائع إلى موانئ مختلفة. وبمجرد تفريغ البضائع، تم نقل البضائع إلى تجار مختلفين بواسطة الجمل، والسلة، وعلى الأقدام. (كان المزارعون يستعملون الحمير، وليس التجار عادة). والتقى التجار المصريون تجارا من حضارات أخرى خارج مصب نهر النيل مباشرة، لتداول السلع التي جلبوها إليهم، ولكنهم لم يسافروا في كثير من الأحيان إلى ما هو أبعد بكثير من نهر النيل.


بالنسبة للتصنيف الاجتماعي، كان التجار في حق الكتبة في الأهمية. تم احترامها.


اشترى المصريون القدماء بضائع من التجار. وتداولوا السلع من خلال محلاتهم وفي الأسواق العامة.


تجارة محلية.


الحبوب والنفط في كثير من الأحيان بمثابة نوع من العملات [17]. وكان لهذا الاستخدام للمواد الغذائية الأساسية القابلة للتخزين مزايا وعيوب. إذا كان كل واحد حصل على إنفاق على الطعام على أي حال، وكان هناك عمليا أي خيار حول نوع من الغذاء يمكن للمرء أن يحصل، ثم تناول أجور واحد كان نظام أقل تعقيدا من أن يتقاضى في سبيسي والحاجة إلى الحصول على الطعام بعد ذلك. خلال المجاعات التي كانت متكررة جدا، لم يجوع المرء إذا كان أحد المدخرات؛ وكثير من الفلاحين ارتفع على السلم الاجتماعي من خلال تبادل الذرة المحشوة للأرض خلال أوقات الندرة.


من ناحية أخرى تخزين الحبوب المطلوبة المرافق. وكانت النفايات بسبب المياه الجوفية والحرائق والآفات مثل الفئران والحشرات عالية. المخازن لا يمكن أن تكون مخفية، لا من اللصوص ولا من جامعي الضرائب. وكانت البضائع الضخمة أكثر صعوبة في نقلها من المعادن الثمينة. إذا كانت الاحتياجات الخاصة بك خارج عن المألوف، قد تضطر إلى استخدام الوسطاء للحصول على ما تريد. مسألة قياس نشأت أيضا، كما الجرار ليست بالضبط من حجم موحد والأوزان والمقاييس ليس من السهل أن تأتي من قبل.


ثم، كما هو الحال اليوم، ذهبت الأعمال بسلاسة طالما كان هناك حسن النية وكلا الطرفين صادقة: لا تتحرك الجداول ولا تغيير الأوزان،


ولا يقلل من كسور التدبير؛


لا تجعل بوشل من ضعف حجمه،


ثم توجه إلى الهاوية.


والبوشل هو عين ري،


إنه يرحمه من ينزل.


M. ليشثيم، الأدب المصري القديم، المجلد 2، ص 156. p.157.


تبادل الهدايا.


وكثيرا ما كانت مؤسسات مثل المعابد تتلقى الهدايا وتعاد توزيع جزء منها على الأقل بين المحتاجين.


قيم التكافؤ التجريدية.


نظرا للتاجر مينخت:


رؤساء إيوا - cows: 3، من كا - bulls: 9. 1 الفخذ من بقرة وينجو: قيمة 3 و frac12؛ سينيو. شيت مكسورة، بقيمة 1 & frac12؛ seniu.


المجموع: 5 سينيو الفضة، بقيمة 3 سينيو الذهب.


الشهر الثاني من موسم الغمر، يوم 25.


وردت من التاجر باكي:


2 وfrac12. وحدات الذهب كدفع للحوم.


ترجم من T. G.H. جيمس فاراوس فولك.


في هذا الوقت (أي في عهد رمسيس الثاني) كان النحاس يساوي 1/100 من وزنه بالفضة و هكات من الشعير 4 طقم من الفضة و 84 ديبن من النحاس. في العصر الهلنستي يبدو أن النسبة بين الفضة والنحاس كانت حوالي 1/350.


المعادن كوسيلة للتبادل.


بمفا 27، No.164، ديسمبر 1929، pp.83-90.


لم يتم العثور على أي دعم أثري لنظرية أن المصريين استخدموا المعدن المعدن خلال الألفية الثانية قبل الميلاد، في حين تم الكشف عن أعداد كبيرة من القطع النقدية من الفترة الهلنستية. وكان المعدن الصغير، الثمين أو غير ذلك، متاحا للسكان. حتى العصر المتأخر كانت الذهب والفضة تستخدم بشكل حصري تقريبا لاحتياجات الفراعنة، ميتة أو حية [13]. وجاء الكثير من الكنز المدفون إلى السوق في نهاية المملكة الجديدة، عندما سرقت القبور من أي شيء من شأنه أن يجد مشتر. خدمة عامة تحت رمسيس الحادي عشر كتبت إلى كاتبه عندما تصل هذه الرسالة لك، ثم يجب أن تحصل على واحد ديبن الذهب والفضة واحدة من الفضة، وسوف ترسل لي من قبل القارب.


ثيسوروس لينغوي إيجيبتياي ويبزيت ألت & أومل؛ جيبتيششس W & أومل؛ رتيربوش، برلين-براندنبورغيسش أكاديمي دير ويسنشافتن = & غ؛ بريف = & غ؛ بريف ديس نيوين ريتشس = & غ؛ فيروالتونغ / ألتاغ = & غ؛ بريف أوس ثيبن = & غ؛ بريفويشسيل ديس دجوتي-ميسو = & غ؛ بيرلين 10487 = & غ؛ موجز ديس جينيرالس دي فاراو تياري (جيهوتي-ميسو) & أومل؛ بير زوي بوليزيستين.


خلال مملكة جديدة على الأقل الفضة (هد - حج) كان اسم شائع ل "وسائل الصرف" [8]، على غرار استخدام في وقت لاحق من كيسف في الكتاب المقدس العبرية.


جعل من قيمة معينة من كمية معينة من الفضة من الأهمية. في حين أن الوزن يمكن التأكد من وزنها، لم يكن هناك طريقة بسيطة لمعرفة نقاء المعدن. من سلالة 22 فصاعدا وثائق غالبا ما يذكر مؤسسات مثل خزينة من هارسافيس، وخزانة ذيبان (فترة سيت) وخزانة بتاح في ممفيس (الفترة الفارسية) كما أصدرت الفضة في السؤال. على ما يبدو كانت هذه الخزائن المعبد بمثابة الضامن لنوعية المعدن حتى بدأت سلطات الدولة لإصدار المال صاغ. [23]


إدخال المال.


في حين أن العملات الفضية والذهبية كانت تستخدم أحيانا، كانت السلع اليومية تدفع عموما في البرونز [18]، كما هو الحال في وقت سابق من قيم الصرف تم حسابها على أساس معيار النحاس.


عملة ذهبية مصرية، بعد وزنها.


المصدر: E. تشاسينات، ون موناي d 'أور & أغراف؛ l & إيكوت؛ جيندس مرحبا & إيكوت؛ روغليفيكس المتاعب & إيكوت؛ ه إن & إيكوت؛ غيبت.


بيفاو 1 (1901) p.77.


وكان تأثير النقود على الاقتصاد المحلي والتجارة ربما كان صغيرا حتى العصر الروماني، عندما أصبحت الممارسات التجارية الأوروبية مثل دفع الفائدة إلزامية، وأصبح اكتناز الثروة ممكنا.


لكنه لم يعطها حتى يومنا هذا. قلت لباخيت. قال: اسمحوا لي أن يكون علاوة على ذلك السرير وأنا سوف تجلب لك الثور عندما تزرع.


أعطيته السرير. لا نعش ولا السرير (تم دفع ثمن) حتى يومنا هذا. إذا كنت (تريد) إعطاء الثور، واسمحوا شخص ما جلبه. (ولكن) إذا لم يكن هناك ثور، واسمحوا شخص ما جلب (مرة أخرى) السرير والتابوت.


ترجمة للممر من S. Allam هيراتيسش أوستراكا أوند بابيري أوس دير رامسيدنزيت، T & وومل؛ بينجن 1973.


كتب في السنة 28 (؟)، في 30 من ميزور.


فيكتوريا-مسيوم، أوبسالا، إنف. لا. 982.


الترجمة من الألمانية [11]


تطوير نظام مصرفي.


سجل أبيس: michigan. apis.1864.


خلال الفترة الهلنستية أصبح هذا النظام المصرفي على مستوى البلاد وليس مجرد ظاهرة محلية. وقد احتفظت الحسابات في بنك مركزي في الإسكندرية، وشكلت مخازن الحبوب شبكة جيرو.


وكان التأكد من هوية المقترض من بعض النتائج للبنك الذي سجل أصوله وعمره وخصائصه المادية ومهنته وما شابه ذلك:. عبر، بسبب، سارابيون، بسبب، ال التعريف، ستوا، بسبب، أثينا. إيسيدوروس ابن ماريون، إلى هيرماس ابن هيرون، حفيد هيرماس، من ثاني رجل القلم أوزة، الذين تتراوح أعمارهم بين أربعين عاما مع ندبة في منتصف جبينه، (يقر) أنه (هيرماس) قد تلقت من إيسيدوروس، تحمل قرضا من أصل مائة عشرين الفضة دراتشماس، الذي سيدفع في شهر بوني من السنة الحالية على الفور.


سجل أبيس: columbia. apis. p292.


توريس بارك بابيرباكس 2007، إيسبن 1845113357، p.47.


دعونا يدك لا مبعثر إلى الغرباء،


لئلا تتحول إلى خسارة بالنسبة لك.


إذا وضعت الثروة حيث أنها تحمل الفائدة،


يعود إليك مضاعفة؛


جعل مخزن للثروة الخاصة بك،


سوف شعبك العثور عليه في طريقك.


ما يعطى عوائد صغيرة تضاف،


[ما يحل محل يجلب وفرة.]


M. ليشثيم الأدب المصري القديم المجلد. 2، p.138f.


وقد تكون الفائدة على القروض مروعة، ولا سيما خلال فترات عدم اليقين السياسي. لم تكن أسعار 100٪ أو أكثر غير معروفة (راجع السند الإذني من سلالة 22)، خلال فترة سيت وصلت 10٪ شهريا، أكثر من 200٪ سنويا. هذه المعدلات تقارن بشكل غير موات مع تلك المجتمعات الأكثر حيوية اقتصاديا، الإمبراطورية الرومانية على سبيل المثال، حيث أنها عادة ما تحدد بنحو 12٪ [5] وتتجاوز 15٪ فقط للمشاريع عالية المخاطر. في مصر، كان الحافز لتوسيع التجارة من خلال الائتمان الرخيص، وربما ليس من المستغرب في اقتصاد القيادة، غير موجودة من خلال الكثير من تاريخها.


تحت حكم الرومان تم دمج مصر في الإمبراطورية، وتغيرت الأعراف التجارية وفقا لذلك. عندما اقترض شيريمون، ابن أكوسيلوس، وزوجته ثوباستيس 84 دراكماس [15]، تعهدوا بإعادة المال في العام التالي، ودفع 12٪ الفائدة [10]. كان شيريمون، الأمي مثل زوجته، بمثابة وصي لها وفقا للممارسة اليونانية [7].


ومع انفتاح مصر على عالم البحر الأبيض المتوسط، نمت حالة عدم اليقين في الحياة الاقتصادية، وقد أخذ رجال الأعمال والمقرضون والسلطات في خطر أكبر: السنة 21، المقابلة للسنة 22، شهر تيبي، من الملك بطليموس الثالث، يعيش إلى الأبد، ابن بطليموس (الثاني) وأرسينو، الآلهة الأشقاء.


ميدر بيتوسيريس، المولود في مصر، ابن باسي، والدته هو سيخمت - ///، يقول لأبولونيوس، أويكونوموس، وإيموتيب، ابن بيور، الكاتب الملكي: "أنا أقف المؤكد لمصنع البيرة من قرية سوبك، بيركتهوت (= فيلاغريس) كلتوس، ابن بيتوسيريس، كأمن شخصي: 3 فضة (ديبين)، نصفها 1 فضة (ديبين)، 5 كايت، مجموع 3 فضة (ديبين) مرة أخرى، (أي مكان) محمي من أنت، فمن السنة 21، الذي يتوافق مع السنة 22، شهر تيبي، حتى السنة 22، والتي تتوافق مع السنة 23، شهر فامينوث. //////


بعد G. فيتمان، ديموتيسش تكستداتنبانك، أكاديمي دير ويسنشافتين مينز [21]


ويمكن أيضا الحصول على الائتمان عن طريق التبرع بملكية الشخص. كان باونبروكرز موجودين في مصر على الأقل منذ الفترة الرومانية. وكان من الواضح أن البنود الرئيسية التي سيتم الرهن كانت المجوهرات، ولكن الأثاث، والأدوات المعدنية والأواني تم الرهن أيضا:.


تم استبدال السفن البرونزية من كلوديوس (؟) سيفيروس عندما صدر تقرير له [الممتلكات؟]. ودفع للفائدة على السندات من إبيف من السنة الرابعة إلى تيبي [من السنة 7]، وهي فترة 31 شهرا، بمعدل 110 دراشماس في الشهر، ما مجموعه 3،410 دراشماس، والمبلغ الرئيسي 1 الموهبة 5،600 دراكماس، ومن ثيون من أجل الخلاص من أفروديت 400 دراخماس، تصل إلى 2 المواهب 3،410 دراكماس للمدير والفائدة. المتبقي . أربعة آلاف وستمائة دراكماس، في المجموع. المواهب، 4،600 دراكماس [مضمونة] من التعهدات المتبقية، والتي هي. وزوج من الأسلحة، وزوج من الكؤوس، وزوج من الخلخال، وقلادة، والرمح على شكل زخرفة. وأعطيت خزانة أخرى بالإضافة إلى ذلك.


سجل أبيس: michigan. apis.1554.


أماكن السوق.


وأوافق على ذلك، على القسم الأسمى والقدس من قبل ربنا الإمبراطور والقيصرين، لتقديم بيضتي في السوق مكان علني، للبيع وتوريد المدينة المذكورة، كل يوم دون انقطاع. وأقر بأنه سيكون من غير القانوني بالنسبة لي في المستقبل أن أبيع سرا أو في بيتي. إذا اكتشفت ذلك (سوف أكون عرضة للعقوبة لكسر القسم.)


التجار.


وكانت التجارة الخارجية أساسا في أيدي المبعوثين الملكيين. ومن المحتمل أيضا أن العديد من التجار الداخليين كانوا وكلاء للتاج أو عقارات المعبد العظيم [6]. وصف رمسيس الثالث معبد ممفيس بتاح:. كانت مخازنها تفيض مع العديد من الممتلكات، الرماة البحرية، جامعي العسل، وتقديم البخور وتقديم الفضة والتجار من دون عدد، تسليم الحبوب النظيفة من قبل عشرة آلاف.


جيمس هنري صدر سجلات قديمة لمصر، الجزء الرابع، والمذهب؛ 313.


وعلى العموم، فإن الكمية التي يمكن نقلها في السفن البحرية في ذلك الوقت لم تكن كبيرة جدا (أكبر السفن التي شردت أقل من 100 طن)، مع قدر ضئيل جدا من الوزن المهدر على العبوة. إذا كان المشهد السوق في قبر كنامن هو أي شيء للذهاب، حتى التجار ذيبان الصقر الصنادل ويبدو أن المتداولة مع الأجانب.


سجل أبيس: michigan. apis.2876.


سجل أبيس: michigan. apis.2876.


سجل أبيس: michigan. apis.2876.


سجل أبيس: michigan. apis.2876.


[3] يعتقد البعض أنه بفضل هذا التأخير لم يكتسب المصريون ثروتهم ولكنهم حافظوا على إنفاقها، وغالبا على تحسين وصيانة المعابد القديمة وبناء معابد جديدة. بعد أن بدأت الغزو الروماني "طبيعية" أسعار الفائدة الإيجابية على رأس المال المستثمر، وبدأت المواقع الثقافية في الانخفاض.


[4] سينيو: أو شات، وتستخدم حتى المملكة الجديدة، واحد عشر من ديبين، حوالي 7.6 غرامز، تم استبدالها من قبل عدة.


[8] من أوستراكون المملكة الجديدة وجدت في دير المدين [9]. "الفضة" يستخدم للدلالة على القيمة بشكل عام، فإن المعادل الحديث سيكون "المال"، في حين أن القيمة المعروضة عادة في النحاس. سنة من عهد 1، الثالث Ax. t 22. الاتصالات المتعلقة بالفضة التي قدمها العامل تشن، ابن باريهيب، إلى حرفي قديتف:


إمر: 5 أكياس؛ 2 الحصير؛ بقيمة 10 ديبن؛ زيت الزيتون: 2 أباريق، بقيمة 3 ديبن؛ الصنادل الرجل: 1 زوج، بقيمة 2 ديبن.


مجموع: 15 النحاس ديبن.


[13] في المقطع التالي من حجر نصب تذكاري في معبد أوزوريس في أبيدوس جيب كإله الأرض يملأ كل الكنوز المخفية تحت الأرض و تينن هو إله التخلص من جميع المعادن: يورس (أي توتموس الأول) هو الذهب، لك هو الفضة، وقد كشف جيب لك ما هو مخفي فيه، أعطى تينن لك ممتلكاته، جميع الأراضي الجبلية خدمتك، جميع الأراضي المسطحة تحت التخطيط الخاص بك، يتم تضمين جميع الأحجار الكريمة في منزلك.


J. C.Henrich، ليبزيغ، 1914.


[15] تعامل الهلنستيون عموما في الدراخما وغيرها من النقود المعدنية، في حين أن بين المصريين الأصليين باستخدام الديموطيقية كان لا يزال يستخدم ديبين الفضة. يبدأ العقد الهضمي الذي اتفق عليه الابن الاكبر لهارميسيس وزوجته: لقد جعلت قلبي يرضي (مع) 11 (ديبن) من الفضة من قطع خزينة بتاح، المكرر، [تصل إلى 10 (ديبن أوف) سيلفر] (أند) 9 5/6 1/10 1/30 1/60 [1/60. . .] طائرة ورقية .


سجل أبيس: michigan. apis.2776.


[16] وكان لدى مؤلف تعليمات أنخشونق أيضا بعض الأفكار حول كيفية تصرف المقترض: اقتراض المال في الفائدة ووضعه في الأراضي الزراعية.


اقتراض المال في الفائدة واتخاذ زوجة.


اقتراض المال في الفائدة والاحتفال بعيد ميلادك.


لا تقترض المال في مصلحة من أجل العيش بشكل جيد على ذلك.


بعد ترجمة ألمانية على موقع المكنز لينغوي إجيبتياي.


[21] المرادفات لينغوي إجيبتياي ويبزيت = & غ؛ ديموتيسش تكستداتنبانك، أكاديمي f & أومل؛ r سبراش أوند ليتيراتور مينز = & غ؛ أدمينيستراتيف أوند دوكومنتاريسش تكست = & غ؛ B & وومل؛ رغشافتن = & غ؛ ليل 35.


[22] المرادفات لينغوي إجيبتياي ويبزيت = & غ؛ ديموتيسش تكستداتنبانك، أكاديمي f & أومل؛ r سبراش أوند ليتيراتور مينز = & غ؛ أدمينيستراتيف أوند دوكومنتاريسش تكست = & غ؛ B & وومل؛ رغشافتن = & غ؛ ليل 42.


المقدمة.


السلطة التنفيذية.


В В В В В В В В В В В В В В В В В В الرئيس.


В В В В В В В В В В В В В В В В В مجلس الوزراء.


السلطة التشريعية: البرلمان.


В В В В В В В В В В В В В В В В В مجلس الشعب.


الاختصاص القضائي.


اللجان.


مجلس الشورى.


شروط الترشح.


مدة العضوية والأنشطة.


السلطة القضائية.


نظام المحاكم.


المحكمة الدستورية العليا.


محكمة النقض.


محكمة الاستئناف.


محكمة بدائية.


محكمة الأسرة.


هيئة قضايا الدولة المصرية.


الادعاء العام.


المحاكم الإدارية (مجلس الدولة)


المحاكم الاختصاص القضائي.


تحكم.


تنفيذ الأحكام والاستئناف.


تنفيذ قرارات التحكيم.


المواد الأولية.


احزاب سياسية.


الأطراف الرئيسية.


الأطراف الصغرى.


المحافظات.


المواقع الرسمية.


المنظمات الحكومية الدولية.


كليات الحقوق (الجامعات الحكومية)


المكتبات الهامة.


أدلة قانونية.


المقدمة.


وتقع جمهورية مصر العربية (مصر) في الجزء الشمالي الشرقي من أفريقيا. في حين أن معظم البلاد تقع في أفريقيا، الجزء الشرقي معظمها، شبه جزيرة سيناء، يعتبر جزءا من آسيا، وهو الجسر البري الوحيد بين القارتين. مصر تنقسم مصر إلى جزئين غير متساويين من نهر النيل، وتضاريسها هي في معظمها صحراوية باستثناء وادي ودلتا النيل، واحة واسعة على وجه الأرض وأحد المراكز الرئيسية للسكن في مصر. في حين أن القاهرة هي أكبر مدينة وعاصمة مصر، لا تزال الإسكندرية الميناء الرئيسي لمصر على البحر المتوسط ​​وثاني أكبر مدينة.


وتبلغ مساحة مصر أكثر من مليون كيلومتر مربع (1001450 كيلومتر مربع)، وتفخر بوجود حدود واسعة: إلى الغرب من ليبيا، إلى الجنوب هي السودان، إلى الشمال الشرقي إسرائيل وإسرائيل، إلى الشمال البحر األبيض المتوسط، والبحر الشرقي هو البحر األحمر.


مصر هي الدولة السادسة عشرة الأكثر اكتظاظا بالسكان في العالم ويبلغ تعداد سكانها 78.8 مليون نسمة (2006). وليس من المستغرب أن يتركز معظم السكان بالقرب من ضفاف نهر النيل التي تصل إلى حوالي 40،000 كيلومتر مربع، وترك حوالي 961450 كيلومتر مربع غير مأهولة. ويرجع ذلك إلى حقيقة أن الأراضي القريبة من ضفاف النيل هي فقط الأراضي الزراعية الصالحة للزراعة في مصر. ومع ذلك، هناك جهود مستمرة للتنمية الحضرية وسكان الصحراء من أجل الحد من التركيز الكثيف للسكان على طول نهر النيل. В В В В.


وكانت مصر في الواقع كيانا سياسيا متماسكا منذ عام 3200 قبل الميلاد. وأحد الحضارات الأولى لتطوير الزراعة المروية، والحياة الحضرية، والهياكل السياسية الواسعة النطاق.


على البنوك الموحلة في النيل، أقيمت أقدم النظم السياسية والإدارية عندما تأسست أول دولة مركزية في مصر. وقد قطعت هذه الأنظمة شوطا طويلا وتستخدم الآن في المؤسسات والنظم الإدارية الحديثة، فضلا عن صيغ الدستور والبرلمان والحكومة المسؤولة والسلطة القضائية منذ القرن التاسع عشر. وفي الوقت الحاضر، تعيد مصر تاريخها من خلال خلق مرحلة جديدة من التنمية الاقتصادية والإصلاح، والتحقق من السلطة والممارسات السياسية والديمقراطية، وتعزيز الحريات، والالتزام بسيادة القانون، واحترام حقوق الإنسان.


النظام القانوني المصري.


ويستند النظام القانوني المصري إلى الجمع بين القانون الإسلامي (الشريعة) والقانون النابليوني، الذي تم عرضه لأول مرة خلال احتلال نابليون بونابرتيس لمصر، وما تلاه من تعليم وتدريب القانونيين المصريين في فرنسا.


النظام القانوني المصري، الذي يعتبر نظاما للقانون المدني، يقوم على نظام راسخ من القوانين المقننة. القانون المصري المصري الأعلى هو دستوره المكتوب. وفيما يتعلق بالمعاملات بين الأشخاص الطبيعيين أو الكيانات الاعتبارية، فإن أهم التشريعات هو القانون المدني المصري لعام 1948 الذي يظل المصدر الرئيسي للقواعد القانونية السارية على العقود. ويستند جزء كبير من المجلس إلى القانون المدني الفرنسي، وإلى حد أقل، على مختلف القوانين الأوروبية الأخرى وعلى الشريعة الإسلامية (القانون) (وخاصة في سياق الأحوال الشخصية).


وعلى الرغم من عدم وجود نظام راسخ للسوابق الملزمة قانونا (قانونا)، فإن القرارات القضائية السابقة لها سلطة مقنعة. والمحاكم ملزمة أخلاقيا وعمليا (أثر ملزم بحكم الواقع) بمبادئ وسابقيات محكمة النقض (للمسائل المدنية والتجارية والجنائية) والمحكمة الإدارية العليا (فيما يتعلق بالمسائل الإدارية ومسائل القانون العام الأخرى).


وتجدر الإشارة إلى أن الانقسام الكلاسيكي في القانون العام والخاص قد أدى إلى بلورة مجموعة منفصلة من القواعد القانونية المنطبقة على المعاملات التي تشمل الدولة (أو أي من مؤسساتها أو شركاتها التابعة أو مؤسساتها المملوكة للدولة) قوة. وقد أدى ذلك إلى إنشاء مجلس الدولة المصري، وهو محاكم إدارية مخولة سلطة البت في المنازعات الإدارية المتعلقة بالعقود الإدارية والمراسيم الإدارية الصادرة عن المسؤولين الحكوميين. وتطبق هذه المحاكم قواعد قانونية إدارية غير مدونة بالكامل، ومن ثم فإن نطاق السلطة التقديرية القضائية، بقدر ما لا توجد قاعدة تشريعية سارية، كاف في ضوء السوابق التي وضعتها المحاكم العليا.


السلطة التنفيذية.


الرئيس.


رئيس الجمهورية هو رئيس الدولة، وهو أيضا، بموجب الدستور المصري، القائد الأعلى للقوات المسلحة ورئيس السلطة التنفيذية (مجلس الوزراء المصري).


متطلبات حجز المكتب.


وتنص المادة 75 من الدستور المصري بوضوح على أن رئيس مصر يجب أن يستوفي شروطا معينة. أولا، يجب أن يكون مواطنا مصريا، ولد لأبوين مصريين، ويتمتع بالحقوق السياسية والمدنية. وعلاوة على ذلك، لا ينبغي أن يكون عمره أقل من 40 سنة تقويمية.


مدة (فترات) المكتب.


وينص الدستور على أن الرئيس، بعد انتخابه من قبل الأغلبية الخاصة المؤهلة من البرلمان، يخدم ست سنوات تقويمية متتالية اعتبارا من تاريخ إعلان نتائج الاستفتاء. وبمجرد انتهاء فترة ولايته، يجوز إعادة انتخابه لشروط أخرى متعاقبة، حيث أن الدستور لم ينص على أي حد لعدد الشروط التي يمكن أن يخدمها الرئيس.


وبموجب النظام الذي أنشأته التعديلات الدستورية لعام 1980، يقوم الرئيس، بوصفه رئيس السلطة التنفيذية، بتسمية رئيس الوزراء الذي يختار الوزراء ويدير شؤونه اليومية بما في ذلك الاقتصاد.


ويتألف مجلس الوزراء، بوصفه الجهاز التنفيذي الرئيسي لمصر، من رئيس الوزراء ووزراء الحكومة. وبالإضافة إلى إدارتها للشؤون اليومية ووضع استراتيجيات للتنمية والإصلاح في جميع المجالات، لها دور في صياغة جدول أعمال مجلس النواب عن طريق اقتراح قوانين للبرلمان، فضلا عن التعديلات خلال الاجتماعات البرلمانية؛ فإنه قد يستفيد أيضا من إجراءات تسريع المداولات البرلمانية.


وتحدد المادتان (135) و (156) من الدستور بوضوح الأهلية القانونية لمجلس الوزراء على النحو التالي: В.


مساعدة رئيس الدولة في وضع السياسات العامة. تنفيذ هذه السياسات في مختلف المجالات. إصدار ورصد تنفيذ المراسيم الإدارية والتنفيذية وفقا للقانون. صياغة الخطة العامة للدولة. صياغة الموازنة العامة للدولة. 5- إبرام اتفاقات القروض والمنح وفقا لأحكام الدستور. متابعة تنفيذ القوانين وحماية أمن الدولة وحقوقها ومصالحها.


ويتألف مجلس الوزراء تقليديا من:


ويجوز لوزراء الدولة لرؤساء الوزراء، الذين لديهم حافظة عابرة بدرجة أكبر بكثير، منذ إنشاء المواقف وحلها ردا على تحول في أولويات الحكومة أو تغيير في المؤهلات المحددة للمرشحين دون تغيير هيكل الإدارات. ولوزراء الدولة مهام أو وكالات محددة يشرفون عليها، على سبيل المثال. ووزارة الدولة لشؤون البيئة، ووزارة الدولة لجمعية الشعوب الأصلية، ووزارة الدولة للتنمية الإدارية. وزراء بلا محفظة، وزراء ليسوا مسؤولين عن إدارات معينة مثل رئيس المخابرات المصرية. رؤساء الإدارات، رجال / نساء يرأسون إدارات مهمة لا تقع ضمن اختصاص أي من الوزراء. ويجيبون مباشرة على رئيس الوزراء، مثل رئيس هيئة قناة السويس، وهيئة الرياضة، وهيئة الشباب. الوزراء - المندوبون الذين تم تفويضهم من قبل الوزراء لمساعدتهم في بعض مجالات إداراتهم. ونادرا ما يطلب منهم أو يدعون لحضور اجتماعات مجلس الوزراء.


الوزارات.


وزارة الزراعة واستصلاح الأراضي المختبر المركزي لنظم الخبراء الزراعيين وزارة الدفاع والإنتاج الحربي وزارة الإعلام مصر خدمة المعلومات الحكومية اتحاد الإذاعة والتلفزيون المصري نايل سات وزارة العدل وزارة الثقافة المؤسسة العامة للكتب والمستندات الوطنية المتحف المصري مبارك المكتبة العامة وزارة التربية والتعليم الهيئة العامة للأبنية التعليمية التعليم الإلكتروني وزارة الخارجية وزارة التجارة والصناعة الهيئة المصرية للمسح الجيولوجي والتعدين المؤسسات الصغيرة والمتوسطة في مصر المركز المصري لتعزيز الصادرات نقطة التجارة الدولية المصرية وزارة الدولة للمجالس القانونية والبرلمانية وزارة السياحة وكالة تشجيع السياحة مركز القاهرة الدولي للمؤتمرات وزارة الدولة للتنمية الادارية وزارة الاسكان والمرافق والمجتمعات العمرانية الجديدة مركز المجتمعات العمرانية للبحوث الاسكان والبناء مركز العقارات العقارية نيس وزارة القوى العاملة والهجرة وزارة الأوقاف (الأمانة الدينية) مجلس الفتوى المجلس الأعلى للشؤون الإسلامية قطاع الهجرة وزارة التعليم العالي والبحث العلمي المجلس الأعلى للجامعات الهيئة الوطنية للاستشعار عن بعد وعلوم الفضاء اللجنة الوطنية للتربية العلوم والثقافة أكاديمية أكاديمية البحث العلمي والتكنولوجيا التابعة للغة العربية المركز الوطني للبحوث وزارة الموارد المائية والري المركز الوطني للبحوث المائية وزارة الداخلية الهيئة الحكومية المدنية وزارة التنمية المحلية وزارة التضامن الاجتماعي وزارة الاستثمار الهيئة العامة للاستثمار والمناطق الحرة هيئة أسواق المال القاهرة وبورصة الإسكندرية للأوراق المالية بوابة الاستثمار المصرية هيئة الرقابة على التأمين المصرية وزارة المالية ب В В В В В В В В الجمارك مصلحة الضرائب على المبيعات مصلحة ضريبة الدخل المصرية وزارة الاتصالات وتكنولوجيا المعلومات إنفورمات أيون تكنولوجي وكالة تنمية الصناعة الهيئة الوطنية لتنظيم الاتصالات هيئة تنظيم الاتصالات الوطنية مركز هندسة الكفاءات مركز توثيق التراث الثقافي والطبيعي قرية ذكية بوابة تكنولوجيا المعلومات وتكنولوجيا المعلومات (مصر) وزارة الطاقة لشئون البيئة وزارة الصحة والسكان الهيئة العامة لتعليم المستشفيات والمعاهد وزارة الطيران المدني مطار القاهرة الدولي وزارة المواصلات بك В В В В В В الهيئة الوطنية للأنفاق قطاع النقل البحري مصرف البيانات البحري المصري وزارة الدولة وزارة التنمية والتعاون الدولي.


السلطة التشريعية: البرلمان.


يقع برلمان مصر جغرافيا في القاهرة. وبوصفها السلطة التشريعية، لديها سلطة سن القوانين، والموافقة على السياسة العامة للدولة، والخطة العامة للتنمية الاقتصادية والاجتماعية والميزانية العامة للدولة، والإشراف على عمل الحكومة، والتصديق على الاتفاقيات الدولية، والقوة للتصويت على رئيس الجمهورية أو الاستعاضة عن الحكومة ورئيس وزرائها في تصويت بعدم الثقة.


والبرلمان هو مجلس تشريعي يضم مجلسين أو مجلسا تشريعيين. وينص الدستور الحالي على أن البرلمانين هما:


ويجتمع البرلمان كل عام لدورة مدتها تسعة أشهر، ولكن يجوز للرئيس، في ظل ظروف خاصة، أن يدعو إلى عقد دورة أخرى. ويقال إن سلطات البرلمان قد زادت منذ تعديلات 1980/1.


جمعية الشعب 's.


وقد تأسست الجمعية الشعبية بموجب الدستور الجديد في عام 1971 نتيجة لاعتماد الدستور الجديد. ويعتبر مجلس النواب من بين النواب، على الرغم من أنه عدد أكبر من النواب، 454 نائبا على وجه الدقة، 444 منهم يتم انتخابهم مباشرة، في حين يعين العشرة الباقية من قبل الرئيس. ويشكل المزارعون والعاملون نصف التجمع حيث يحتج الدستور بأن هناك مقاعد كثيرة مفتوحة لهم، واحدة لكل دائرة انتخابية. وتجلس الجمعية لمدة خمس سنوات ولكن يمكن حلها في وقت سابق من قبل الرئيس.


الاختصاص والاختصاص.


اختصاصات جمعية الشعب هي كما يلي:


وهي الاختصاص الرئيسي للجمعية؛ فإنه يشمل حق الرئيس أو أي عضو برلماني في اقتراح مشاريع قوانين يتم إحالتها بعد ذلك إلى لجنة مخصصة (لجنة غير رسمية) للجمعية للنظر فيها وتقديم تقرير عنها.


إن الدعوة، التجمع الرسمي، لجمعية الشعب لا تكون صالحة إلا عندما تحضر أغلبية الأعضاء. وحالما يتم تحقيق الأغلبية، تبدأ عملية التصويت على المادة حسب مشاريع القوانين، وأيا كانت الأغلبية التي صوتت عليها، فإن القرار يتخذ.


وتتجلى قوة الرئيس مرة أخرى، من خلال نشره و / أو اعتراضه على بعض القوانين. ويمكنه أن يعيد مشروع القانون إذا لم يوافق عليه، حتى لو تمت الموافقة عليه من قبل جمعية الشعب. ولديه فترة زمنية مدتها ثلاثون يوما لإعادة مشروع القانون بعد إبلاغه مجلس النواب.


وفي مثل هذه الحالة التي لا يعاد فيها مشروع القانون في الوقت المحدد، يوافق عليه كقانون ويصدر. ولكن إذا تم إرجاعها خلال الفترة الزمنية، فإن الجمعية الشعبية قد توافق عليها للمرة الثانية بأغلبية الثلثين. وفي هذه الحالة، يعتبر أيضا قانونا وصدر.


وفي بعض الحالات الاستثنائية يمنح الدستور الرئيس الحق في إصدار قرارات أو مراسيم لها قوة القانون، ولكنها تحتاج أيضا إلى إذن من جمعية الشعب.


وعلى صعيد آخر، تشكل التشريعات (القوانين) المصدر الرئيسي للقواعد القانونية. وترتب القواعد القانونية المدونة تحت الدستور والاتفاقيات الدولية. ومع ذلك، فهي أعلى من اللوائح التنفيذية، والمراسيم، واللوائح الداخلية، والعرف، والمبادئ العامة للقانون. ووفقا لتعديل الدستور لعام 1980، أصبح الشريعة الإسلامية المصدر الرئيسي للقواعد التشريعية. (1) هذه العبارة تعني ببساطة أن أي قانون جديد يجري سنه أو ينظر فيه من أجل سنه ينبغي ألا يتعارض مع أي مبادئ سائدة في الشريعة الإسلامية. ومع ذلك، في حين أن جميع القوانين التي تنظم قضايا الأحوال الشخصية (مثل الميراث والزواج والطلاق والنفقة وما إلى ذلك) مستمدة من القواعد الإسلامية، وقواعد القانون الجنائي كما هو مقنن في قانون العقوبات هي قواعد الغربية غير الدينية تماما. ويقال إن تعديل عام 1980 يعمل فيما يتعلق بالتشريع بعد عام 1980 وليس له أثر رجعي. وبناء على ذلك، فإن أي قواعد قانونية تتنافى مع المبادئ العامة للشريعة الإسلامية، التي تم سنها قبل عام 1980، لا تزال سارية المفعول والتأثير الكامل (مثل قواعد القانون الجنائي)، ما لم تلغ أو تستبدل بقوانين جديدة.


ومن الجدير بالذكر أن مصر قد سنت عددا من القوانين الجديدة للاستجابة للمعايير المعاصرة للإصلاح الاقتصادي والتجاري العالمي بما في ذلك: قانون الاستثمار، قانون مكافحة غسل الأموال، قانون حقوق الملكية الفكرية، قانون المنافسة، قانون حماية المستهلك، قانون التوقيعات الإلكترونية ، والقانون المصرفي، وقانون الضرائب، إلخ. [2]


الموافقة على الخطة والميزانية.


جمعية الشعب هي واحدة من أهم القدرات في الدولة، وهي الموافقة على ميزانية الدولة العامة، حيث ينص الدستور على وجه التحديد على أن الخطة العامة للتنمية الاقتصادية والاجتماعية يجب أن تتم الموافقة عليها من قبل جمعية الشعب، moreover, the law specifies that it also plans the drafting and presentation of the General State Budget. В.


Drafting the Budget is a serious matter and must be presented to the Assembly at least two months prior to the beginning of the fiscal year and voted upon. The process of voting on the budget is taken on bracket by bracket, and once it gets majority approval, it becomes official.


The approval of the People’s Assembly is crucial before any monetary transaction may occur.


The final account of the State Budget should be presented to the People’s Assembly to be voted on chapter by chapter, then issued by law.


On a different note, with respect to taxation, the Constitution states taxes or duties may not be levied, charged, amended or abrogated except by virtue of a statute. Accordingly, individuals or legal entities are not obliged to pay any taxes or duties except those provided under the law.


The Constitution upholds the concept of separation of powers; hence balances the powers of the three main authorities (Executive, Parliament, and the Judiciary). Within this scheme, the Parliament monitors the actions of Executive Authority through many mechanisms and instruments, and in order to fulfill such monitoring role, members of the People’s Assembly enjoy parliamentary immunity. В В В В В В.


The President of the Republic is vulnerable to criminal accusation and by the People’s Assembly upon proposition by at least one third of Assembly members. The same percentage may issue the indictment bill.


Moreover, each and every member of the People’s Assembly have the right to question and cross-examine the Prime Minister or one of his Deputies in any matter within their competence (this right is enshrined in the Constitution), and they must answer the questions of the members. В В В В.


The Constitution also stresses that ministers shall be accountable before the People’s Assembly for the State Policy. Just like any ordinary person, each minister shall be held accountable for his actions that are stated in his portfolio. Thus, ministers could be subject to a vote of confidence, which could result in their dismissal or disqualification.


Though the People’s Assembly cannot disqualify the Prime Minister, they can dismiss or disqualify a deputy of the Prime Minister, a Minister, or a Deputy Minister. However, this motion cannot be presented expect after a cross-examination and upon recommendation of at least ten Assembly members.


It is necessary for the People’s Assembly to have specialized factions studying and drawing up issues looked into by the Assembly or the issues related to the Assembly. These factions are seven in number and are as follows:В.


The People’s Assembly Speaker The PA bureau The General Committee The Evaluation Committee The Specific Committees The Specialized and Joint Committee The parliamentary organ.


اللجان.


There are 18 specialized committees of the People’s Assembly helping exercise its legislative and monitoring duties:


The Constitutional and Legislative Affairs Committee; The Plan and Budget Committee; The Economic Affairs Committee; The Foreign Relations Committee; The Arab Affairs Committee; The Defence, National Security and Mobilization Committee; The Proposals and Complaints Committee; The Manpower Committee; The Industry and Energy Committee; The Agriculture and Irrigation Committee; The Education and Scientific Research Committee; The Religious, Social and Religious Endowments Committee; The Culture, Information and Tourism Committee; The Health and Environment Affairs Committee; The Transportation and Telecommunications Committee; The Housing, Public Utilities and Reconstruction Committee; The Local Government and Public Organizations Committee; and the Youth Committee.


Shura Council.


The Arabic word вЂ˜ shura ’ means consultation; in English it is roughly translated as “The Consultative Council”. Other than being a Consultative Council, it is also the Upper house of Egyptian Parliament and is composed of 264 members, 174 of which are directly elected and 88 appointed by the President of Republic and maybe replaced at his discretion. В The Shura’s legislative power is fairly limited in comparison to the People’s Assembly, and usually in debates on certain matters the People’s Assembly has the upper hand and the prevailing view. В В В В В В.


Conditions of Candidature.


In accordance with the Law, any candidate wishing to be elected to the Shura Council should meet the following conditions:


Hold the Egyptian nationality as well as being the son of an Egyptian national. Be not less than 35 years old upon election or nomination. Have completed military service or be exempted therefrom.


The Shura Council member is elected by the absolute majority of valid votes cast in the elections.


Term of Membership and ActivitiesВ.


The term membership of the Shura Council is six years. However, renewed election and appointment of 50% of the total number of members is required every three years, and it is always possible to re-elect or re-appoint those members whose membership has expired.


The Constitution has provided many guarantees whereby the Council is able to carry out its tasks and activities.


The most prominent are:


The Council may not be dissolved except by a Presidential decree and only in case of necessity. Members of the Council have parliamentary immunity.


As previously stated, pursuant to Article (1) of Law No.120 of the Year 1980 as amended by Laws No.10 of the Year 1989 and 8 of the Year 1995, the Shura Council must be made up of 264 members, two thirds of the council is elected by a direct ballot, and half of the Council must be farmers or workers, the remaining third (88) is appointed by the President of the Republic.


As explained earlier, the powers of the Shura Council are not as extensive or effective as the People’s Assembly, its jurisdiction as provided by Articles (194) and (195) of the Constitution covers the studying and proposing of what is deemed necessary to preserve the principles of the July 23 rd , 1952 revolution and the May 15 th , 1971 Corrective Revolution. These principles are to consolidate national unity and social peace, to protect the Alliance of the people’s working force and socialist gains as well as the basic constituents of the society, its supreme values, its rights, public freedoms and duties, and strengthening the scope of the democratic system.


Article (195) of the Constitution provides for the Council to be consulted on the following:


Proposals for the amendment of one or more Articles of the Constitution. Constitutional amendment bills. Drafts, and general plans for social and economic development. All treaties affecting Egypt’s territorial integrity or sovereignty. Bills referred to the Council by the President of the Republic. All matters relating to the state’s general policy or international issues referred to the Shura Council by the President of the Republic.


The Judicial Power.


Court System.


As the third and independent authority of the State, the Egyptian Judiciary is comprised of secular and religious courts, administrative, non-administrative courts and a Supreme Constitutional Court, and penal courts, civil and commercial courts, personal status and family courts, national security courts, labour courts, military courts, as well as other specialized courts or circuits.


The Egyptian Court system is composed of a number of tiers: Courts of First Instance, Court of Appeal, and the Court of Cassation at the apex of the judiciary. The classical dichotomy of public and private law has resulted in the establishment of the Council of State ( Conseil d'Etat ), which are administrative courts vested with the power to decide over administrative disputes pertaining to administrative contracts and administrative decrees issued by government officials and ministries. The Supreme Constitutional Court was established in 1969 and has exclusive jurisdiction to decide questions regarding the constitutionality of laws and regulations as well as negative and positive conflict of jurisdiction.


Generally, the Egyptian judicial system is based on French legal concepts and methods. Judges are familiar with civil law systems’ concepts, and despite the huge case backlog and time-consuming proceedings, the principles of the due process and judicial review are inherently cherished and respected. Accessibility to justice is an indispensable principle of the Egyptian legal system. Judges are generally independent from the State and enjoy judicial immunity; hence they cannot be dismissed or sacked by the Executive Authority. However, due to the huge amount of cases before the courts, there exists a heavy case backlog, which adversely affects the efficiency of the court system and the judiciary as a whole. Apart from the heavy case backlog which might cause some delay and inconvenience, judges are competent, able, and impartial, which ensures equality of the parties and justice. Furthermore, fees to administer judicial proceedings are not very high, and judicial aid through appointing lawyers as representatives for those who are unable to appoint a lawyer is generally available.


The Supreme Constitutional Court.


The Supreme Constitutional Court is an independent body in the Arab Republic of Egypt. It is currently located in the Cairo suburb of Maadi.


The Court is undeniably the highest judicial power in Egypt. By virtue Article (25) of the Supreme Constitutional Court’s Law No.48 of the Year 1979, this Court is empowered to:


В· Determine the constitutionality of the laws and regulations.


В· Decide on jurisdiction disputes between judicial bodies or authorities of judicial competence.


В· Decide on the disputes that might take place as a result of enforcing two final contradictory rulings issued by two different judicial entities.


В· Interpret the laws issued by the Legislative Authority and the decrees issued by the Head of the State in case of any divergence with respect to their implementation.


Court of Cassation.


In 1931, the Court of Cassation was established to create a central tool to provide exclusive and uniform interpretation and application of the law. The court of Cassation is at the apex of the judicial hierarchy in Egypt and is based in Cairo.


The Court of Cassation’s jurisdiction simply includes consideration of challenges brought to it by either adversary or by public prosecution; it also includes the examination of lawsuits that arose from a judge’s action. When such a dilemma occurs, the courts assume the role as a court of merit rather a court of law.


Another function of the court is to give rulings on requests of reparations for all violated verdicts. The Court issues annual collections on approved judicial principles in the title “Rulings and Principles of the Court of Cassation”.


Court of Appeal.


There exist around seven Courts of Appeal in Egypt in major cities. These are second degree courts that review the awards of the courts of first instance. Their review covers questions of fact as well as questions of law. Judges of sufficient experience and seniority sit as judges in the Courts of Appeal.


Appeals from rulings rendered by the Courts of First Instance should be made within specific time frames, otherwise an appeal will be rejected, as such time-limits are mandatory.


Judgments rendered by a Court of Appeal are only open to challenge before the Court of Cassation, and usually on points of law or lack or inconsistency of reasoning.


Court of First Instance.


The Courts of First Instance are first degree courts, which have the ability to consider lawsuits filed before them only if they fall under their jurisdiction and their rulings are, generally, subject to appeal.


Judges sitting in Courts of First Instance are relatively young and rank below the judges of the Courts of Appeal and the Court of Cassation in terms of experience and seniority.


Family Court.


This court was founded in 2004 to provide a specialized judicial tool for family disputes. This court aims at providing psychological peace and comfort for the children caught in the middle of disputes relating to tutelage, divorce, alimony and custody. Such court also aims at sustaining an amicable settlement for family problems through specialized and professional guidance agencies.


Egyptian State Lawsuits Authority.


The Egyptian State Lawsuits Authority is an Egyptian judicial institution that was established in 1874, nine years before the Egyptian national courts were established in 1883.


Despite being legally stigmatized as an independent judicial institution, the Authority does not perform a truly judicial function; its role is confined to representing the State before national and international courts and arbitral tribunals.


The law states that the Egyptian Lawsuits Authority has the power to plead on behalf of the State. When it comes to the organizational structure of the Egyptian Lawsuits Authority it is divided into seven parts each capable to represent the state in the areas of its jurisdiction. Each department is headed by a vice president and only the Department of Foreign Disputes is headed by the President. В.


Public Prosecution.


The Public Prosecution has two major functions, which are: (a) to file criminal actions when acting as public prosecutors before a criminal court; and (b) the right to initiate actions even if the plaintiff has relinquished his right to do so.


Public prosecutors investigate crimes, visit crimes’ scenes, question the accused, issue search warrants, order the imprisonment of the accused on the account of a crime for a period of fifteen days prior to trial or prosecution.


Moreover, joining the public prosecution is the path to becoming a judge in the Court of First Instance, the Court of Appeal, and the Court of Cassation. Nevertheless, some members of the Public Prosecution remain within the latter and get promoted to District Attorneys, Attorney Generals, and potentially qualify for the post of the Head of the Public Prosecution.


Administrative Courts (State Council)


As previously mentioned, any administrative disputes in which any administrative body is party is a matter handled by the Administrative Courts and falls under its jurisdiction.


Administrative Courts do have a separate structure, where the Supreme Administrative Court sits at the apex of such structure. There are also departments for opinions and legislation which advises public entities on diverse aspects of public law such as administrative contracts, tenders, ministerial decrees etc.


In any governmental authority or agency there exists an in-house member of the State Council (in addition to a department for legal affairs) whose opinion should be sought with respect to any administrative law matter. В В.


Courts Jurisdiction.


With respect to jurisdiction, it is necessary to distinguish between national jurisdiction in pure domestic cases and international jurisdiction regarding disputes involving a foreign element. A brief overview of both seems to be in order.


National or domestic jurisdiction is shared between two main judicial bodies:


(a) General courts; and (b) Administrative courts (State Council).


Whilst courts of general jurisdiction are concerned with the settlement of civil, criminal, commercial and personal status matters, administrative courts are concerned with the settlement of administrative or public law matters governed by the jus imperii .


The criteria for establishing general jurisdiction could be based on the value of the dispute, nature of the dispute, or territorial jurisdiction of the court.


With respect to the value of the dispute, general jurisdiction is divided between:В В.


(1)В В В В В В Trial courts:В dealing with disputes of not more than L. E. 10,000 (ten thousand Egyptian pounds).


(2)В В В В В В Higher courts (such as the Court of First Instance): dealing with disputes of not less than L. E. 10,000 (ten thousand Egyptian pounds).


With respect to territorial competence, courts of general jurisdiction are divided according to cities and suburbs. For example, there are Giza courts, Cairo courts, Alexandria courts, Mansoura courts, etc… within each city there might be a number of courts such as North Giza Court of First Instance and South Giza Court of First Instance.


As for the Court of Appeals, there is one in Cairo, one in Alexandria, one in Tanta, one in Ismaileya, one in Suez, one in Mansoura, and one in Kena.


As for the Court of Cassation there is only one in whole country and it is located in Cairo.


With respect to international jurisdiction, Egyptian courts assume jurisdiction regarding international commercial disputes involving a foreign element on the basis of any of the following criteria:


(a) Cases in which the defendant is Egyptian unless the dispute pertains to immovables located in a foreign State; (b) Cases in which the defendant, despite being a foreign national, is either domiciled or resident in Egypt unless the dispute pertains to immovables located in a foreign State; (c) Cases involving property (movables or immovables) located in Egypt even though the defendant is a foreign national who is not domiciled or resident in Egypt; (d) Cases pertaining to an obligation created, performed, or should have been performed in Egypt; (e) Cases pertinent to a bankruptcy or insolvency declared in Egypt; (f) Cases in which the defendant voluntarily submits to the jurisdiction of Egyptian courts (full effect to the principle of party autonomy); (g) Claims, counterclaims, defences, incidental questions, other issues which are closely connected to cases filed before Egyptian courts; (h) Cases involving interim and provisional measures to be executed in Egypt.


The above-mentioned principles represent the diverse criteria for establishing jurisdiction of Egyptian courts both on national and international levels.


With respect to the effect of choice of law and exclusive jurisdiction clauses in international contracts, it should be noted that Egyptian law, like most legal systems, upholds the principle of party autonomy to maximum possible extent. Thus, parties to a contract are free to agree on an applicable law and exclusive jurisdiction and their agreement will be upheld by courts in so far as their agreement does not violate public policy considerations or fundamental mandatory norms.


Arbitration.


Parallel to court litigation, arbitration has established itself as a prominent method for resolving business, commercial, and investment disputes. A new Arbitration Law No.27 of the Year 1994 was enacted and it governs both domestic and international arbitration. Courts are increasingly mitigating any form of hostility towards arbitration as an out-of-court dispute resolution system. Judges have generally accepted and supported arbitral proceedings and an arbitral award, by virtue of the new Arbitration Law, is never reviewed on the merits.


Thus, if the parties to a contract agree on an arbitration clause or agreement in disputes capable of settlement by arbitration (the criteria for arbitrability under Egyptian Law being the possibility of settlement) Egyptian courts will decline jurisdiction to review the subject matter of the dispute. However, an arbitral award rendered may only be subject to nullity proceedings in Egypt if: (a) the Seat of Arbitration is in Egypt or (b) the parties have agreed, if the Seat is in a different State, that the law applicable to the proceedings is the Egyptian Arbitration Law No.27/1994. Such nullity action, may be brought for a number of exclusive grounds; mainly procedural.


Enforcement of Judgments and Appeal.


With respect to enforcement of judgments and awards, as a general rule, enforcement is possible when an award is final, which is the case for awards rendered by the court of Appeal or final arbitral awards. However, judgments and awards rendered by the Court of First Instance may be enforceable by depositing a security.


Enforcement of the judgment may entail seizure of property or assets as follows: (a) conservatory seizure over movables or immovable (this is an interim or provisional measure of protection that may be ordered by the court to protect the interest of creditors); (b) seizure with a view to sell the seized property or assets (applicable to both movable and immovable); and (c) garnishment effected under the hands of third parties and seizure of employment wages. However, pursuant to Egyptian law, certain rights, assets or property may not be seized such as: industrial property rights, supplementary rights in rem such as mortgages and concessions etc…, rights of servitude, current accounts, funds or assets needed for public utilities, saving funds, and investment certificates.


On a different note, creditors may also induce voluntary enforcement of judgment by threatening to institute bankruptcy or liquidation proceedings against the debtor. Judgments rendered by the Court of First Instance are subject to appeal by the losing or respondent party, and judgments rendered by the Court of Appeal are equally subject to challenge before the Court of Cassation, whose review of the judgment does not hinder or impede enforcement per se .


With respect to the right of appeal, the party who lost his case before the Court of First Instance is entitled to appeal the judgment before the Court of Appeal, provided that the prescribed period of appeal is observed, which is usually 40 days as a general principle, unless a specific provision indicates otherwise.


With respect to recognition and enforcement of foreign judgments, Egyptian courts will generally recognize and enforce foreign judgments if the following conditions are satisfied: (a) Egyptian courts do not have jurisdiction over the dispute, and the foreign court which rendered the judgment enjoy jurisdiction pursuant to its rules on international jurisdiction; (b) the parties have been notified of the proceedings and validly represented before the competent court; (c) the judgment or award is final and binding pursuant to the rules prevailing under the law of the foreign court; and (d) the foreign judgment is not in conflict with a prior award or judgment rendered by Egyptian courts and is not in contravention of the prevailing public policy considerations.


If the foreign award or judgment satisfies the above-mentioned conditions, a request for enforcement is submitted to the court whose jurisdiction encompasses the place of enforcement. Such request is submitted in accordance with the general rules for filing cases, and the competent Egyptian court will then render its exequatur without reviewing the foreign judgment on its merits.


The prescription period with respect to enforcement requests and actual enforcement is 15 years in accordance with the general rules on prescription under the Civil Code.


Enforcement of Arbitral Awards.


With respect to enforcement of foreign arbitral awards, a request for enforcement should be submitted to the competent court, which, in the case of international commercial arbitration, is the Court of Appeal. The request should be accompanied by the original text of the award or a signed copy thereof, a copy of the arbitration agreement, and an Arabic translation of the award ratified by an authorized entity if the award is rendered in a foreign language, and a copy of the minutes verifying submission of the award in the registry of the competent court.


Furthermore, a request for enforcement of an arbitral award will not be accepted unless the period for filing a nullity action has lapsed in cases where a nullity action is possible. [3]


The conditions for enforcement of arbitral awards are more relaxed than those of foreign judgments due to the impact of the New York Convention on the Recognition and Enforcement of Foreign Arbitral Awards (1958) to which Egypt is a signatory, and the provisions of the Egyptian Arbitration Law No.27/1994. The conditions of enforcement are: (a) the inexistence of a prior Egyptian award on the same issue; (b) absence of any contravention to Egyptian public policy considerations; and (c) valid notification of the arbitral award.


At the stage of recognition or enforcement, arbitral awards, like foreign judgments, are not reviewed on their merits.


Primary Materials.


Egyptian Codes (Statutes) are published in Arabic in the Official Gazette (a special journal dedicated for publishing Statutes only) available in Arabic in book format. Prime Minister's and Minister's Decrees are published in the Egyptian Gazette, which is available in Arabic in book format. However, an electronic version of all such statutes, decrees, and regulations should be available in Arabic on the Tashreaat website.


LADIS or Tashreaat publishes all laws, decrees, etc. This is in addition to court rulings, some legal articles mainly in Arabic but there are some materials in English. В Tashreaat also has specialized pages for human rights, IPRs, Constitutions of Arab countries. They offer legal opinions on diverse aspects of law, and they publish a monthly legal bulletin. (Generally it is a good website to subscribe to).


Unlike common law countries we do not have dedicated periodicals or reports where cases and court judgments are published. Moreover, not all court rulings are published. However, the Court of Cassation Judgments, State Council Judgments, and Constitutional Court Judgments are published in book format in what we call "Collection of Awards". These are organized in chronological order by Judicial Years. Nowadays soft copies of such rulings are available on CDs and some databases such as Tashreaat. However, databases are not entirely complete, so a manual search through the "Collection of Awards" is still important.


It is worth noting that the Constitutional Court does have a website available in Arabic, English and French, where you can view some useful information, documents and even search for Awards rendered by the Court.


Egypt’s information portal, the Information and Decision Support Center for the Cabinet (IDSC), provides information on a wide variety of things.  The website provides studies, reports, laws, statistics, working papers, statistics, and periodicals (daily, weekly, monthly, quarterly, and annually). This is available free of charge.  However, not all information is available in English. This website is not dedicated to legal information; it provides economic, scientific, industrial, commercial, social, historical, geographical, political information. It also offers interactive services.


The website of the Legal Arab Information Network is another example of a subscription-based database that contains information on Arab laws, agreements, cases, researches etc.


Political Parties.


Egypt, according to its Constitution, has a multiparty system, however in recent years the ruling and prevalent party is the National Democratic Party. However, opposition parties do exist but are not, hitherto, as strong or powerful as the former.


Law No.40 of the Year 1977 regulates the formation of political parties in Egypt; the main objective of this Law is to prohibit the formation of religious-based political parties to maintain a secular political environment. In recent years, there has been growing political pressure and trends towards the formation of new parties that could effectively contribute to the socio-political agenda of Egypt. В В.


Major Parties.


National Democratic Party ('Al'Hizb Al Watani Al Democrati') New Wafd Party (Hizb al-Wafd-al-Jadid) Progressive National Unionist Party (Hizb al Tagammo' al Watani al Taqadommi al Wahdwawi') - Leftist party Arab Democratic Nasserist Party or Nasserist Party Liberal Party (Hizb al-Ahrar) Tomorrow Party (Hizb al-Ghad)


Minor Parties.


The Democratic Unionist Party (Hizb al-Itahadi al-democrati) Umma Party (Hizb al-Umma) National Conciliation Party (Hizb al-Wifak) Constitutional Party (al-Hizb al-distouri) Egyptian Arab Socialist Party (Hizb Misr al-arabi al-ishtaraki) Democratic Peace Party Egyptian Greens Solidarity Party (Hizb Al Takaful ) Egypt 2000 Party Democratic Generation (El-Geel) Party Misr El-Fatah (Young Egypt) Party The Social Justice Party Egypt Youth PartyВ.


Governorates.


Egypt is divided into 27 governorates (muhafazah), sorted by the transliterated Arabic name:


Ad Daqahliyah (Dakahleya) Al Bahr al Ahmar (Red Sea) Al Buhayrah (Beheira) Al Fayyum (Fayum)В Al Gharbiyah (Gharbeya) Al Iskandariyah (Alexandria) Al Isma'iliyah (Ismailia) Al Jizah (Giza) Al Minufiyah (Menufeya)В Al Minya (Minya) Al Qahirah (Cairo)В Al Qalyubiyah (Kalyubeya) Al Uqsur (Luxor)В Al Wadi al Jadid (New Valley) Ash Sharqiyah (Sharkeya)В As Suways (Suez) Aswan Asyut Bani Suwayf (Beni Suef)В Bur Sa'id (Port SaГЇd) Dimyat (Damietta)В Janub Sina' (South Sinai)В Kafr ash Shaykh (Kafr el Sheikh) Matruh Qina Shamal Sina' (North Sinai)В Suhaj (Sohag)


Most governorates have a population density of more than 1000 per kmВІ.


Official Websites.


Egyptian Government Services Portal Egypt State Information Services Egypt Information Portal - available in Arabic and English Egyptian Presidency Governments on the WWW: Egypt.


Inter-Governmental Organizations.


African Union (AU) League of Arab States Organization Internationale de la Francophonie (OIF) Organization of Arab Petroleum Exporting Countries (OAPEC) Common Market for Eastern and Southern Africa (COMESA)


Law Faculties (Public Universities)


В· Cairo University.


В· Ain Shams University.


В· Alexandria University.


В· El Mansoura University.


В· Zaqaziq University.


В· El Menoufia University.


В· El Miniya University.


В· Benha University.


В· South Valley University.


В· Helwan University.


В· Tanta University.


В· Assiut University.


В· Suez Canal University.


В· Beni Suef University.


Important Libraries.


Bibliotheca Alexandria General Organization for Dar Al - Kutub and National Documents Egyptian General Book Organization Egyptian Libraries network Mubarak Public Library (MPL)


Legal Guides.


GUIDE: Multinational Reference (Law Library of Congress) Multinational Collections Database: Egypt (Law Library of Congress) provides bibliographic information on materials in our reference collection Egypt Information Highway FindLaw: Egypt ForIntLaw: Egypt (Washburn University Law Library) Islamic Family Law: Egypt (Emory University Law School) JURIST: Egypt (University of Pittsburgh School of Law) Sources of Online Legal Information for African Countries (Jane Williams, via GlobaLex) June 2006 World Legal Materials from Africa: Egypt (Cornell Legal Information Institute) WWW-VL Islamic Law: Egypt (University of London, School of Oriental and African Studies)


[1] Prior to the 1980 amendment, Islamic Law ( Sharia ) was merely a source, amongst other sources, for legislative rules.


[2] An up-to-date comprehensive information on Laws and Regulations pertinent to economic, commercial, and business activities in Egypt could be found at: (1) The Egyptian Investment Portal (Economic Laws), (2) The Egyptian Investment Portal (other Laws and Regulations) where over 40 statutes could be downloaded or viewed online, and (3) The American Chamber of Commerce in Egypt has a very comprehensive website that provides up-to-date information on doing business in Egypt with useful information on all relevant statutes.


[3] That period is 90 days calculated from the date of notifying the award to the losing party. В.


40 Washington Square South, New York, New York 10012-1099.


Economy Team 1.


***SHANNON Q *** ANJELICA P *** CHRISTOPHER C ***


*** JOSEPH O *** ANDREW M *** RYAN T ***


THE ANCIENT EGYPTIAN ECONOMY.


Trading in Ancient Egypt was very big. Ancient Egyptians started trading goods to other countries in the fourth century BC. Most of the trading was done by ship to countries around the Mediterranean, Aegean and Red Seas. Egyptians mostly traded grain, linens, papyrus sheets, gold and other minerals. They traded their goods for things like copper, animal skins, ivory, silver, iron, spices, rare stones and wild animals.


Egyptians didn't have money like we have . They had a money / barter system. They had fixed prices on their goods so they would know what the goods were worth and what could be traded for them. They didn't actually use coinage. The cost of things were measured by a deben. A deben was a piece of copper that weighed about 90 grams. An example of what a deben was worth:


liter of wine = 1 deben.


table = 15 deben.


sandals = 2 deben.


50 fish = 2 deben.


coffin = 10-20 deben.


Not until the middle of the millenium were coins used in Egypt.


Some of the jobs in Ancient Egypt were:


Vizier - main advisor to the pharoah Nobles - worked for pharoah or royal family and their main job was to make sure the taxes were collected High Priests - carried out sacred rituals in the temples Scribes - experts in reading and writing. They wrote books by hand. They could eventually become doctors, accountants, priest etc. Artisans/ Craftsmen - artists that practiced pottery, sculpture, metalwork, jewelry making, glass making, weaving and wall painting Merchants - carried products to different countries for trade for the temples and palaces Farmers - most Egyptian men were farmers . They were paid in sacks of grain which they could trade for other goods or deben. The farmers had to pay high taxes to the pharoah. Also, one person from each household had to work for the government doing hard labor or joining the army for a few weeks each year and they had to work for free. This was called a corvee. Priests Engineers Doctors Accountants Servants Pyramid builders Coffin makers Soldiers.


Most of these jobs were done by men. Most Egyptian women took care of their home and kids. Some jobs women were paid for were hairdresser, dancer, priestess, servant and musician.


When Egyptians were children, they went to special schools for different occupations. They began school at age 4 and went to the age of 14. When a boy was 4 years old, he began to learn his father's occupation. The boys were expected to do the same occupation as their fathers when they became older. Both boys and girls attended school together. As the girls became older, they took care of their homes. Everyone studied reading, writing, and math. The children who were going to be lawyers, doctors and scribes needed to go to special school to study hieroglyphics.


There are many differences between the United States economy and Ancient Egypt. One of them being, that in the US people have to right to choose their profession, where as in Ancient Egypt people we assigned jobs based on their birth. The above cartoon describes the strictness of society and the rigid boundries on birth status. Even today, merchants are a major part of the economy.


The economy of ancient Egypt and the United States are very similar. Ancient Egypt's economy depended on their agriculture and oil as a way to barter with others for goods and services. The United States also depends on grain and oil. When there were famines in Egypt, the grains would become more valuable. This would cause farmers to climb the social class. This is the same for the United States. The price of oil drives the price of the grains higher, causing the grains to be more valuable to the farmers.


The United States use the banking system the Egyptians began. Egyptians could deposit and withdraw grains in state warehouses. When coins were introduced in the 5th century, Egyptians would use money to deposit and withdraw from the banks. Interest on the banking system was introduced later in the New Kingdom. This system is still used today by the United States.


corvee - unpaid labor imposed by a person of authority deben - a weight unit used by Ancient Egyptians vizier - highest official in Ancient Egypt that serves the pharoah barter - to trade by exchange of commodities rather than by the use of money hieroglyphics - writing system developed by ancient Egyptians famine - extreme and scarcity of food, as in a country or a large geographical area pharaoh - ruler of Ancient Egypt scribe - member of a learned class that studied reading and especially writing artisan - worker who practices handicraft ; craftsperson.


wikipedia/wiki/ancientegypt nefertiti. iwebland/economy/index. html touregypt/featurestories/prices allaboutegypt riverschool/students/work/culture. e.econ. htm The American Heritage Dictionary of the English Language, Fourth Edition. learning-connections. co. uk/curric/cur_pri/egypt/handson/answers/hands_6.html youtube/watch? v=ok6vuPq - 2AU cartoonstock touregypt/featurestories/soulmate. htm dictionary. reference/browse/famine Journey Across Time, page 42.


Economy Team 1.


Page Tools.


Insert links.


Insert links to other pages or uploaded files.


لا توجد صور أو ملفات تم تحميلها حتى الان.


Tip: To turn text into a link, highlight the text, then click on a page or file from the list above.


Comments (Show all 84 )


wikiuser0026 said.


at 10:00 pm on Oct 11, 2008.


yes we know but we do not know why.


wikiuser0024 said.


at 1:55 pm on Oct 12, 2008.


Chris what did you do to my work that i put on .


wikiuser0026 said.


at 2:02 pm on Oct 12, 2008.


Chris why did you delete anjelica and my work we would never dare delete your work why would you delete our work .


wikiuser0003 said.


at 4:28 pm on Oct 12, 2008.


SHANNON I ONLY DELETED THE SOCIAL PYRAMID BECAUSE WE ARE NOT WRITING ABOUT IT I DIDNT DELETE ANYTHING ELSE.


OH AND I DELETED THE PICTURES THAT WERENT COMING UP FOR SOME REASON BUT ALL OF THOSE WERE PICTURES WERE MINE AND I PUT THEM BACK ON AND HOPEFULLY THEY STAY ON.


Mrs. Gallagher said.


at 4:55 pm on Oct 12, 2008.


I have learned a lot from your wiki which shows how good it is. Do you think you would like to use the Egyptian's system of money/bartering?


wikiuser0003 said.


at 6:14 pm on Oct 12, 2008.


hi Mrs. Gallagher we are glad that you like our page i like using real money i dont think i would like to use the money/barter.


wikiuser0024 said.


at 6:45 pm on Oct 12, 2008.


Thank you Mrs. Gallagher. I would like to barter like they did in ancient Egypt as long as i didnt run out of goods to barter with. I guess this would be the same as actual money.


wikiuser0026 said.


at 8:14 pm on Oct 12, 2008.


chris why did you delete the social pyramid it showed everything we talked about . AND you should not delete other students work without the whole group voting about it and by the way the definition you deleted i am putting back on becuase it has to do with anjelica's paragraph on jobs and ms. paduano said that we need more words.


wikiuser0021 said.


at 8:17 pm on Oct 12, 2008.


wikiuser0026 said.


at 8:24 pm on Oct 12, 2008.


No Mrs. Gallagher I would not like to use there system of money becuase it would not be fun to have to trade personal belonging for a needed item especially if it is a family heirloom . :> ;0.


Mrs. Gallagher said.


at 8:46 pm on Oct 12, 2008.


Sometimes I think that I would like to use the barter system and then I think like 0026 and would be most upset to trade a family heirloom. There is a place not far from Mr. Gallagher and me and it is called, "Barter Pays"! Remind me to tell you about it when I see you.


Okay, what if you were really short on cash. Do you think you might barter then? Have you ever traded baseball cards? Is that a form of bartering?


wikiuser0003 said.


at 9:32 pm on Oct 12, 2008.


Shannon, can you write about the social pyramid please. right next to it would be fine. and make sure you space between that and the other stuff.


wikiuser0003 said.


at 7:13 am on Oct 13, 2008.


shannon, the social pyramid has nothing to do with the stuff that we wrote about. she asked us a question about jobs not the social pyramid. i checked the other pages and she asked the government team(i think) about the social pyramid. if you want to put it back on you can but i think you should write about it then. and i didnt delete the famine word that you put on i deleted the word about a coffin or something because it wasnt in any of our paragraphs. i never even saw the word famine up there until now so maybe you didnt save it when you put it up. but i didnt delete it.


wikiuser0024 said.


at 9:52 am on Oct 13, 2008.


Chris and Shannon, I added the word famine yesterday. Noone deleted it. Our wiki looks great. I dont think we should add anything else. ماذا تظنون يا جماعة؟


wikiuser0003 said.


at 10:25 am on Oct 13, 2008.


anjelica, i think our wiki looks great too i dont think we need anything else either i thought shannon said i deleted your word but i didnt i really like the video in the beginning we have the best page.


wikiuser0021 said.


at 11:19 am on Oct 13, 2008.


oh my gosh i love it lol walk like an egyptian .


wikiuser0026 said.


at 11:47 am on Oct 13, 2008.


wikiuser0026 said.


at 11:55 am on Oct 13, 2008.


If i was short on cash matbe i would barter but if i ever have to give up an family hierloom i would not barter. I have never traded baseball cards but if you think about it, it is a type of bartering.


wikiuser0026 said.


at 11:57 am on Oct 13, 2008.


SORRY I PUT A ''t'' instead of an ''y'' i am so sorry .


wikiuser0011 said.


at 2:11 pm on Oct 13, 2008.


the video has nothing to do with egyptian economy sorry.


wikiuser0003 said.


at 4:37 pm on Oct 13, 2008.


to wikiuse 0011 mind your own business we like our video.


wikiuser0003 said.


at 4:39 pm on Oct 13, 2008.


why does that keep happening. and what can we do to stop them from coming off.


Miss Paduano said.


at 5:06 pm on Oct 13, 2008.


I'm sorry that keeps happening to your team. Which pictures disappeared? I didn't notice that any were missing. I am not completely sure why that keeps happening. Make sure to save each time you add something and we will try to get to the bottom of this! I absolutely love this wiki!


wikiuser0003 said.


at 5:13 pm on Oct 13, 2008.


Miss Paduano said.


at 5:53 pm on Oct 13, 2008.


You are not bothering me, you are just concerned because your team worked so hard on this! You're right. The only picture I cannot see is directly under the Ancient Egypt Economy heading. My advice is to remove the current picture and change it to something that works. It may have something to do with the hosting site, which we have no control over. Sorry guys!


wikiuser0026 said.


at 9:26 pm on Oct 13, 2008.


chris the boat keeps deleteing so do you want me to put the boat i had back on.


wikiuser0026 said.


at 10:12 pm on Oct 13, 2008.


Hi Group, just to let you know, I found a better pyramid that has to do with the economy b/cthe pictures shows people working.


wikiuser0003 said.


at 3:35 pm on Oct 14, 2008.


shannon i moved your picture down so you can write about it underneath it.


wikiuser0011 said.


at 5:28 pm on Oct 14, 2008.


wikiuser0011 said.


at 5:28 pm on Oct 14, 2008.


wikiuser0027 said.


at 7:26 pm on Oct 14, 2008.


you guys have the coolest page!


wikiuser0027 said.


at 7:26 pm on Oct 14, 2008.


the video is a cool idea.


wikiuser0024 said.


at 8:29 pm on Oct 14, 2008.


wikiuser0003 said.


at 2:13 pm on Oct 15, 2008.


who ever put the definitions on my jobs. PLEASE dont do it again. you screwed everything up. we dont have to put definitions on every single word.


wikiuser0003 said.


at 2:25 pm on Oct 15, 2008.


and whoever did the definitions made joes picture of the farmer disappear.


Mrs. Gallagher said.


at 2:43 pm on Oct 15, 2008.


If you click in the area where the picture should appear, you are brought to a page where you can view the picture. How did you upload it?


wikiuser0003 said.


at 5:33 pm on Oct 15, 2008.


joe okeefe got the picture. im not sure how he got it but we have been having problems with our pictures staying on the page. they stay on for 2 days then they disappear.


wikiuser0024 said.


at 8:55 am on Oct 18, 2008.


When and who put on the money picture.


wikiuser0012 said.


at 8:40 pm on Oct 20, 2008.


wikiuser0024 said.


at 8:42 am on Oct 21, 2008.


You don't have permission to comment on this page.

No comments:

Post a Comment